Benvinguts al fòrum de Lagenetica.info! Accés per a moderadors

Avançat

DUCTE VENOS

14 September, 2006 01:45PM
Bon dia. Espero que ens puguin orientar, perquè estem realment confosos (i espantats) malgrat totes les webs mèdiques que hem consultat al respecte.

Tinc 35 anys (36 a l'octubre). Els meus antecedents obstètrics són els següents: 1 embaràs i part normals el 2000; 1 embaràs amb avortament espontani retingut, motivat per mola hidatídica parcial, el gener del 2005 (fruit d'una relació de parella diferent al primer embaràs). Esterilitat d'origen desconegut posterior, que vam solventar amb la utilització d'OMIFIN (2 mesos), amb el qual vaig aconseguir l'embaràs, calcul.lem que aproximadament el 25/26 de juny d'enguany.

Em van fer el triple screening a 12.3 setmanes de gestacio, el dia 07/09/2006, essent la data de la meva darrera regla el 10/06/2006. Els resultats que vam obtenir són els següents:

Diàmetre biparietal: 21mm
Longitud fèmur: 8mm
CRL: 60mm
Index de pulsatilitat Artèria umbilical: 2.03
Index de pulsatilitat Ducte Venós: 3.09.

Arribats a aquest punt, l'ecògrafa ens va dir que el paràmetre del ducte venós estava una mica alterat, i que s'apreciava un lleuger refluxe en l'ecografia.

La TN ens va donar com a resultat 1.3mm. En l'anàlisi de sang, els resultats de la qual hem sabut telefònicament, l'índex de probabilitat de trisomia és de 1/10970 (risc baix segons el laboratori).

La freqüència cardiaca del fetus en el moment de l'ecografia era de 154 batecs per minut.

No s'observen alteracions en la paret anterior del tronc. La cambra gàstrica es troba ben formada i és de tamany normal. S'aprecia el que sembla una bufeta urinària, de tamany i morfologia normals. Els ossos de les extremitats són llargs, amb forma i ecorrefringència normals.

El diagnòstic (escrit) de l'ecografia és que tot és normal i que no s'hi detecten anomalies. Tanmateix, l'ecògrafa es va centrar bastant més en l'anomalia del reflux del ducte venós i ens va dir que havíem de fer un ecocardiograma (que tinc programat pel 21/09) i una altra ecografia a les 20/22 setmanes.

Sisplau, necessitem que algú ens digui quina és la fiabilitat del paràmetre del ducte venós, en absència d'altres anomalies aparents, doncs estem preocupadíssims i no sabem a què atenir-nos. Segons totes les fonts mèdiques a internet que hem consultat, les anomalies del ducte venós es relacionen gairebé sembre amb malformacions cardiaques i/o trisomies. Es possible que sigui una mica prematur valorar aquest paràmetre quan el meu embaràs es tan recent?

Agrairem infinitament el vostre consell.

NÚRIA.
Assumpte El seu nom (no introdueixi dades personals) Vistes Publicat

DUCTE VENOS

NÚRIA 993 14 September, 2006 01:45PM

Re: DUCTE VENOS

Jaume Antich 427 17 September, 2006 09:31PM

Re: DUCTE VENOS

NÚRIA 546 19 September, 2006 10:19AM